טיפולי עזרה ראשונה של רופא שיניים

5 בדצמבר 2019
צפו בהכל

טיפולי עזרה ראשונה של רופא שיניים

טיפולי עזרה ראשונה של רופא שיניים הם טיפולים ראשוניים המיועדים לפתרון בעיות שונות בשיניים או בחניכיים.
המטופלים המגיעים אל מרפאות השיניים לקבלת עזרה ראשונה מגיעים בדרך כלל במצבי חירום או עם כאבים קשים.
כדי להימנע ממצבים אלו כדאי להקפיד להגיע אל רופא השיניים אחת לשנה לביקורת קבועה או ברגע שמתעורר כאב קל.
אל תחכו עד שכאבים קלים ייהפכו לכאבים קשים וטיפולים קלים ייהפכו לטיפולים מסובכים.

באלו מצבים נפנה לקבלת עזרה ראשונה

רוב האנשים פונים לקבלת עזרה ראשונה כאשר הם סובלים מכאבי שיניים חזקים הנגרמים בשל דלקת בשן או דלקת חניכיים.
דלקות בשיניים מאופיינות בכאבים עזים בעיקר בשעות הלילה, כאבים המקרינים על האוזן ועל הרכה.

כאשר יש מוגלה או זיהום בשן, הכאבים חזקים והידרדרות של השן מהירה.
מאוד מהר עלול המטופל לסבול מנפיחות בפנים או בצוואר ומחום גבוה.

במקרים אלו רופא השיניים ינקה את הזיהום, יורה למטופל לקחת אנטיביוטיקה ולחזור אל המרפאה כדי לבצע טיפול שורש או עקירה של השן.

מצבי חירום נוספים הם מצבים הנגרמים עקב תאונה או חבלה כמו בעת פעילות ספורטיבית, בעת רכיבת אופנים, ריצה או נפילה או בעת לעיסה חזקה של גוף זר במזון, השן עלולה להישבר או במקרה של כתר, הכתר עלול ליפול.

מצבי חירום של טיפולי שיניים אסתטיים הם נפילת כתר קדמי או נפילה של סתימת כתר קדמי.

כאבי שיניים וחבלות בשיניים גורמים לסבל רב לחולים.
בניגוד לרפואה הכללית שבה כאשר אתם סובלים מכאבים או מבעיה רפואית דחופה.
אתם יכולים לפנות לחדרי מיון לקבלת עזרה ראשונה.
רפואת השיניים אינה מציעה פתרונות רשמיים למי שסובלים מכאבים בלילות, בסופי שבוע או בחגים.
כדאי להקדים רפואה למכה, לבדוק מהם מרפאות החירום באזור שלכם המציעות שירותי עזרה ראשונה ולשמור את הכתובת במקום בולט לכל מצב חירום .

עזרה ראשונה בשיטות של סבתא

כאשר אתם סובלים מכאבי שיניים ואינכם יכולים להגיע כעת אל מרפאת שיניים נסו את אחת מהשיטות הבאות:

• טבלו צמר גפן במעט עראק או אלכוהול ושימו על החור הכואב. במקום אלכוהול אפשר להשתמש בשורש ציפורן טחון.
  • אם יש לכם בבית משככי כאבים נוגדי דלקת, השתמשו בהם. בשום אופן אל תפוררו את הכדור ותתחבו את הפירורים אל תוך החור הכואב, לא רק שזה לא יעזור, זה גם עלול לגרום לכוויה כימית חריפה.
  •  פרסו פרוסה דקה של שום, הוסיפו עליה מלח והניחו על השן הכואבת. השום והמלח יחטאו את האזור וירגיעו את הכאב.
  • בעת כאב חד פעמי, הניחו שקית של ירקות קפואים על הלחי באזור הכואב או הניחו תיון חם ורטוב באזור הכואב בחלל הפה.
אם אתם סובלים מכאבים בחניכיים נסו את השיטות הבאות:
  • צחצחו את נקודת החיבור שבין השיניים לחניכיים במברשת רכה ועדינה עם משחה או ג'ל נגד דלקות חניכיים.
  • נסו לעסות את החניכיים הכואבות עם מעט שמן זית.
  • הכינו תמיסה ביתית לשטיפת פה. המיסו כפית מלח בתוך כוס מים רותחים וגרגרו היטב מספר פעמים ביום. אפשר גם לגרגר עם תה מיוחד שהוכן מקמומיל, מזעתר, מצמח המרווה ועוד.
  • אם יש לכם נסיגת חניכיים ואתם סובלים מכאבים באזור, הברישו את האזור במברשת מיוחדת או השתמשו בקיסם או בחוט דנטלי.
  • חתכו לימון לארבעה פלחים, הוסיפו מלח ולעסו למשך מספר דקות. הלימון יחטא את חלל הפה, ישמור על השיניים ולפעמים ירפא גם את הדלקת בחניכיים.

המשיכו לקרוא על טיפים לבחירת רופא שיניים באתר רק בריאות